Saturday, October 9, 2010

jemaah atau keluarga?

tersedar dari lamunan kemewahan dunia,aku telah menyahut seruan jihad.Selama 17 tahun aku bernafas di bumi ini,akhirnya aku dipelawa utk menyambung rantai-rantai dakwah yang pernah diperjuangkan oleh junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w.Selama aku berjihad itu,ego ku yang selama ini bermaharajalela telah tewas terhadap luahan ketidak puas hatian oleh ahli mujahidin yang lain.Aku lemah,aku lemah,aku lemah,itu ungkapanku ketika kapal jemaah dilanda badai.Aku mahu lari.Lari sejauh mungkin,tapi patutkah seorang ketua berbuat demikian?apabila keputusan PSPM keluar,hatiku berbolak balik lagi,seorang pelajar yang dulunya menjadi pelajar harapan sekolah,tapi mendapat pointer yang rendah di matrikulasi.aku mengalah lagi.Kata umi ku ''umi nak tgok yo(nama panggilanku) berjaya dulu,ada rumah sendiri,ada kereta sendiri,lepas tu yo nak masuk politik pun masuk lah,yang penting belajar dulu"..kini aku buntu

6 comments:

  1. ibu ana pun pesan begitu,,, tapi,, jauh di sudut hati ini,, ana rasa bersyukur sangat,,, inilah rezeki Allah yg paling besar,,, Amanah pun kian bertambah,,,,

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah............... tapi agak berat utk memilih antara arahan ibu dan perjuangan

    ReplyDelete
  3. keduanya hendaklah seiring.tatkala ujian melanda, igt, Allah sayangkan kita.xbleh tenggelam timbul.jemaah perlukan kte, keluarga perlukan kte,stdy kne skor.begini...jika perjuangan itu adalah perkara pertama yang kte utamakan, stdy bkn no 2.:)

    ReplyDelete
  4. betol tu sahabat...lama xdgr cite....kat mane skrg??

    ReplyDelete